13 Eyl 2012

Tatil Anılarım #4

Biliyorum oldukça yavaş gidiyoruz. Ama bundan sonra blog olayına oldukça hız katmayı planlıyorum. Ciddiyim bu sefer.. :)

TAHTALI DAĞI - 13.07.2012
12 Temmuz'u 13'üne bağlayan kötü bir geceydi. Gece boyunca sahilden devamlı insan seseleri geliyordu. Birara pop müzik duyduk. Biaraarabesk.. Ama muazzam bir volume vardı. Zor uyudum. Sabaha karşı uyandım. Cüzdanımın bulunduğu çantanın arabada olduğu aklıma geldi biran. 2 metrekarelik dağ çadırımızın altını üsütüne getirdim ve gerçekten arabadaydı. Anahtarı alıp arabnın yanına gittim. BAktım ki anahtara gerek yokmuş. Bütün gece kapısı kitli değilmiş. Nutkum tutuldu. Hiçbirşey kayıp değildi. Sustum. Uzunca bir müddet bunu sevgili sevgilime söylemedim...

Bir önceki gün rafting için bizi taşıyan servisin şoförüyle yaptığım sıcak diyalog sayesinde bugün gideceğimiz Tahtalı Dağın teleferini uzuca getirttim.. :) Ahmet diye birisi varmış. Adını hatırlamadığım servis soförünün adını verip 50 TL lik teleferik ücretini 25 TL ye düşürttük. ÜStelik nasıl olduysa Ahmet diye birini göremeden yaptık bunu. Neyse, karışık işler bunlar.. :))

Belli bir yere kadar arabayla çıktık.Teleferik istasyonuna vardığımızda biletlerimizi aldık. Sağımızda solumuzda keçlier dikkatimizi çekti.. :) Zirveye çıkış 10 dakikamızı almıştı. Teleferik 80 kişiyi alıyordu. 'Helal..' dedim. Adamlar yapıyor valla... Size bir tavsiye eğer oralara giderseniz. teleferiğe binmek için çaba harcamayın. Teleferiğe enson siz binerseniz cam kenarına denk gelirsiniz ve muazzam bir manzara izlemiş olursunuz yolculuk boyunca.. :) Çıktığımızda yükseklik 2365 metre idi. Dünya'nın denize en yakın olup da en yüksekte bulunan zirvesiymiş. Hayatım boyunca denize hiç bu kadar yukarıdan bakmamıştım. Rehberlerin dediğine göre bir tarafta Alanya, diğer tarafta Finike görülüyormuş ama basıl görünüyor bilemiyorum. Teleskop falan lazımdı herhalde bunları görebilmek için. Abartıya gerek yoktu, ama yine de güzeldi.. ;)Tepede, restorant, hediyelik eşya satılan dükkanlar falan mevcut. 12:00 gibi tekrar geri dönen teleferiğe bindik. Teleferik yarım saatte 1 var. O yüzden teleferiği kaçırdım diye üzülmeyin.. :)

Buarada yamaç paraşütü yapmak isteyenler... Burayı ihmal etmeyin.. ;)

ÇIRALI - YANARTAŞ 13.07.2012
VAkitli ayrıldık Tahtalı Dağı'ndan.. Olimpos'a yöneldik. Yolda giderken paso 'Çıralı' tabelası görüyorduk. Kahverengi tabelada da 'Yanartaş'  falan yazıyordu. Merak ettim gidek görek dedik. Öğlen sıcağında 1 km patika yolda yürüyerekten 'neymiş bakalım bu yanar taş?' diyerekten yol aldık. Sahiden de yanıyor taş.. Şaşırdım. 3-5 farklı noktada kayaların arasından alevler çıkıyordu. Doğal gaz mı var, ne var bilemedik. Enteresandı ama vakti değildi. Siz, siz olun öğlen sıcağında sakın çıkmayın. Çıksanız bile yanınızda mutlaka su bulundurun. Yoksa eşim gibi havale geçirebilirsiniz.. :) Akşam çıkarsanız alevi gece izlemesi daha zevkli oluyormuş. Bilemedik biz...

Aşağı inerken eşim her gördüğüne ' Yanınızda su bulundurun. Yol kısa değil. Bol bol dinlenin' tarzında anne öğütlerini de esirgemedi. Canım vefakar sevgilim benim.. :))

Buarada bu yol aynı zamanda meşhur Likya yolunun başlangıcıymış...

Buradan ayrıldık. Çıralı köyü'nde güzel ev yemekleri yapan bir yer buldukç Afiyetle yemeğimizi yedik. Burada iyi dinlenmiştik. Üstelik bayadır ev yemeği yememiştik. Ana caddeye çıkıp Olimpos'a gitmeyi planlıyorduk ki meğer ki aradan bir yol varmış Olimpos'a giden. Sadece sahiline gitmeyi planlıyorsanız arabayla Çıralı köyü'nden Olimpos sahiline çıkan (naigasyonda görünmeyen) bir yol var. Orayı takip ettik. Güzel bir plajı vardı. Denize girmek istiyorduk. Ama üstümüzü değiştirecek bir yer yoktu. Duş göremiyorduk. Tuzlu kalmayı göze almıştım. Giyindik edindik, attık kendimizi denize..

Güzel bir plajı vardı. İlerde Olimpos'un meşhur o evlerinde kalan insanlar denize giriyorlardı ama bizler oraya bi hayli uzaktaydık. Gitmedik oraya. Sahil kenarında bir restorantın duşakabini kullandık. Ayıp olmasın diye bi portakal sularını içelim dedik ama onlar ayıp mayıp demeden 'taze sıkılmış portakal su'yunu içine su katılmış önümüze koydular. Canları sağolsun...