26 Ara 2012

Yapma demiyorum hobi olarak yine yap

Okuldan çok samimi bir arkadaşımla 2 haftada bir fotoğraf gezilerine giderdik. Bunu her hafta olacak şekilde sıklaştırmıştık. Geçtiğimiz hafta fotoğaf gezilerine bir ara verelim, biraz oturalım ders çalışalım, okul evrağı falan yapalım dedik. İyi oldu, derledik topladık biraz. Ancak Pazartesi oldu, birşey yok. Salı oldu, halen birşey yok... (Gerçi Salı günleri benim boş günüm..)

Ancaaak. Çarşamba oldu üstüme üstüme geliyor herşey. Hemen asabileşiyorum. Çekemiyorum gürültü falan. Alttan alamıyorum öğrencileri. Sinirim kendime zarar veriyor, onu farkettim. Teneffüste arkadaşı gördüm. Onun da yüzünden düşen bin parça. Sıkılmış, bezmiş, monoton hayata akıp gitmiş.

O an anladım ki fotoğrafa feci bağlanmışız biz. Aslında herkesin birşeylere bağlanması lazım. Gidip, strestini, enerjisini atacak, kafasını dağıtması için bir fırsat bulması lazım. Yoksa bizler makina değiliz. Hergün aynı iş yerine gidip, aynı kişileri görüp, aynı işleri yapmak insanoğlunun doğasına aykırı. Zaten bu şekilde yaşamına devam eden insanlara baktığımız da da gerçekten ruh sağlığı çok da iyi olmadığını da görüyoruz.

Mutlaka birşeyler yapmalı. Balık tutarsın, müzikle uğraşırsın, doğa sporu yaparsın orasını bilemem, ama mutlaka birşey bulmalı insan...

Buarada spor dedim de... Yaklaşık 3 haftadır spora gidiyoruz eşimle. Aksatmadık şimdiye kadar, herşey yolunda. Amacım kilo almak. Burada gülmek istiyorum. Çünkü geçenlerde 2013 teki isteklerim arasında 'kilo almak' yazınca Balık'ın '''Kilo almak istiyorum'' dan sonrasını okumayacağım. -.- isyeaaaan. :d'' yorumu geldi aklıma. Tabi göbek tarafından değil, kas olaraktan vücuduma katkıda bulunmak istiyorum ben o başka... Aslında insanlar spor salonlarında da enerjilerini attıkları için rahatlıyor. Ama bende öyle olmuyor. Spor salonları yapay ortamlar. Setler vardır. Belli sayıda belli bir hareketi yapmak zorundasındır. Başka makinaya kafana estiği zaman geçemezsin. Kısıtlısındır. Aslında bu sporla uğraşıp da strest atan var mı bilmiyorum ama ben değilim. Ben zorunda olduğum için gidiyorum. Kesinlikle zevk olsun diye gidilecek birşey olduğunu düşünmüyorum.. O yüzden fotoğrafa devam... :)

Haaa bir de egosunu tatmin etmek için, hırslanıp bir bir Jay Cutler gibi olmaya çalışanlar var o başka.. (Birçok fotorğafı vardı internette. Ancak bazı bayanlara iğrenç gelebileceği düşüncesiyle (eşimden hareketle..) bunu seçtim. Umarım bu midenizi kaldırmaz.) Ben onlardan değilim. Onlar gibi de olamam. Olmak da istemiyorum. (Aslında olsam fena olmazdı... :)


Bir yandan da yıllarca müzikle uğraşıp ciddi derecede gitar çalıp biranda onu bir kenara atmam içimi buruyor. Önemli bir noktaya kadar gelmiştim oysa ki. Ona devam edebilirdim. Ancak öyle olmadı işte. Ortam ve şartları sağlayamadım. Çalışmak istediğim grup, mekan, ortam ve çevre gibi etkenleri oluşturamadığımdan soğumak zorunda kaldım. Yani bir de şu var. 

Kendi başına aslında insan bir hiç. Üretemiyor. Eleştiride bulunması gereken birileri lazım. Onu çevrende bulamazsan uçsuz bir okyanusta kaybolur gidersin. Kimse izine bile rastlayamaz. Sonra işte o okyanusta benim gibi ayağına taş bağlayıp denize atarsın...

14 yorum:

  1. sporu aksatmadan yapmak büyük başarı tebrikler
    sonracıma fotoğraf benim meditasyonum diyorum ben ama ne yazıkki bu ara ihmal ettim maddi sebeblerden biraz pahalı bir hobi :)
    ve son olarak insan kendine mutlu olacak bir uğraş bulmalı yok sa mutlu olamıyor ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pahallı görünüyor da aslında o kadar da pahallı değil. Artık lensmiş, filtreymiş.. bunların peşinde değilim ben. Kompozisyon arıyorum devamlı. Onun içn de devamlı izlemek lazım etrafı...

      Sil
    2. siz böyle yazınca moralim düzeliyor hevesim geliyor yeniden benim kendi lensi dışında birde zoom lensim var sadece etrafa bakınca boynumu büküp üzülüp vazgeçiyorum çekmekden.Önemli olan kompozisyon dimi :)

      Sil
    3. Kompozisyonu olsun, vermek istediği mesajı versin, yoksa isterse 1.3 megapikselle çekilmiş bir fotorğaf olsun, benim için hiç önemli değil. 3000 liralık bir makro lensle çekilmiş bir salt böcekten daha değerlidir benim için...

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. :) ne kadar güzel ozaman fotoğraf çekmeye devam tosbağa :) aslında ben doğum fotoğrafçılını düşündüm bir ara

      Sil
    6. Çok zor bir alan. Umarım o hedefine ulaşırsın. :)

      Sil
    7. düzgün bir lensle yapabileceğimi söylemişti fotoraf hocam :) hatta arkadaşım illa sen çek dedi doğumu izinde almıştık hastaneden yanlız bebek erken doğdu beni aramayı unutmuşlar :)

      Sil
    8. Önümüzdeki maçlara bakarız artık. :)

      Sil
  2. Öncelikle alternatif üretmelerine bayıldım. Ardından hırsına ve ilgine.

    Bendeki durumları özetleyeyim sana.

    İlkokul çağlarında tenise başladım yıllarca oynadım, ardından hocamın ayrılmasıyla ve hocama aşık oluşumla tenis aşkım sonra erdi. Ardından yüzmeyle devam ettim. Lisanslanacak kadar iyiyken okul faktöründen kaynaklı ara vermek zorunda kaldım.Ha bi' de ergenliğe girip utanmalarım başladı.

    Sonra, kilo almaya başladıım ergenliğin etkisiyle. Ardından tekrar spora dönüp ciddi kilolar verdim.Hiçbir zaman zayıf kategorisine girmedim ama fittim o zaman. Boy olunca fit olmak kolay oluyor.

    Sonra sınav senesi tekrar aldım o kiloyu. Sonra al-ver al-ver devam etti. Şuan yeniden aldıklarımı vermeye uğraşıyorum.

    Ha bu arada lisede fotoğrafa ilgim başladı. Yanımdan digital makina eksik olmazdı. Ardından digital yetmemeye beni tatmin etmemeye başladı, para biriktirip yarı prof. aldım. Onu da çözünce, tam prof.a geçtim. Şimdi de photoshop programıyla ilgileniyorum. Ama bendeki en büyük hata, okulda bunun gezileri düzenlenirken o topluluğa üye olmamak. Kendime güvenmiyorum. Oysa nadir de olsa çok iyi çekimlerim var. Seneye inşallah giricem aralarına.

    Resmen postu buraya girmiş oldum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yorum olmuş. Blogumdaki en uzun yorum. Uzun yorumları severim. :)

      Sizin de benimki gibi bir hayatınız olmuş bu açıdan. Hep bir değişiklik, hem önüne bir engel çıkmalar vs... Bir şekilde kısıtlanıyor insan.

      Fotoğraf kısmına gelince de fotoğraf konusunda kendinize güvenin. Fotoğraf ile ilgili yetkin kimselerle bağlantı kurup onlarla fotoğraf değerlendirmeleri yapın. Mutlaka harika kareler yakalayacaksınızdır. Sanırsılıkla bekliyorum.. :)

      Sil
    2. seneye kaldı, ikinci dönem kritik bir dönem benim için. yaz okullarının iptali, seneye stajımı etklimesin diye uğraşım olmamalı.

      sevgiler

      Sil
  3. Belki en eski o ilk heyecanla değil ama..yine çok tatlı bir hevesle alacaksın bir gün o gitarı eline, iyi biliyorum.

    YanıtlaSil

Aklına ilk ne geliyorsa gözlerini kapat ve yaz...