22 Oca 2013

Sanat kokan bir gün

Hayatım boyunca Salı günleri hep yoğun geçti. Ama bu dönem öyle olmadı hiç. Salı günlerim boşaldı. Sınavlar da bittiği için özel derslerim de bitti. Hal böyle olunca bugünü kendime ayırayım dedim. Sabah uyandığımda az baş ağrısı  vardı. Ama önemsemedim, uyumaya devam ettim. Uykumu gerçekten aldığımı hissedince kalktım. Sevgili sevgilim kahvaltıdaydı. Birşeyler atıştırıp onu okuluna bıraktım. Ardından aylar önce sınavına girip kazandığım amatör denizcilik belgesini almak için gerekli evrakları hazırlayıp Kuşadası'na gittim. Harika bir hava vardı. Gömlek, süveter ve ince deri ceket fazla bile geliyordu üstüme. Kuşadası'na gitmişken güneşin varlığını fırsat bilip biraz fotoğraf çekmek istedim. Güzel kareler çıktı mı bilmiyorum, henüz detaylı araştırmadım. Zaten olursa burada aylaşacağımı biliyorsunuz... ;)


Kuşadası'na vardığımda kendimi sahile atmak istedim. Ama bir de hani şu her tatil bölgesinde olan küçük incikboncuk ıvırzıvır satan dükkanlar vardır ya ara sokaklarda. İşte oralardan geçmek istedim. Öğlen vakti olmasına rağmen dükkanların hepsi kapalıydı. Heralde sadece akşamları iş yapıyordu böyle yerler. Tabi mevsimsel sebepler de buna sebep olmalı. Daracık sokaklardan geçtim. Yolumu kaybettim, biraz tıstım... :) Ama yaklaşık yerimi tahmin edebiliyordum. İlerlersem birşekilde bu yolların sahile çıktığını biliyordum. Nitekim de öyle oldu. Hem de tam istediğim yerden çıktım. 'İbramaki Sanat Galerisi' Hep buraya gelip buradaki sergileri görmek istemişimdir. Kapısı kapalıydı, üstelik kimsecikler de yoktu etrafta... 


Ama yandaki panosunda Kubilay Akdemir'in fotoğraf sergisinin afişi vardı. 7-26 Ocak yazdığına göre bugün halen daha sürüyor olmalıydı. Çekinerek kapıyı çaldım. 20 saniye geçmeden biri açtı. Sergi varmış gerçekten. İçerisi bomboş, bir ben vardım.

Kubilay Akdemir 1995 yılından beri Dünya'da ne kadar güneş ve ay tutulması olmuşsa hepsini gezmiş ve müthiş fotoğraflar çekmiş. 


Sadece fotoğraf da değil aynı zamanda gezdiği yerler hakkında açıklayıcı bilgiler vermesi müthiş olmuş. Eve gelip de google amcaya 'Kubilay Akdemir' diye arattığımda gerçekten küçümsenmeyecek bir adam olduğunu farkettim. Adam cidden büyük paralar harcamış bu projeye. Segideki fotoğrafların bir kısmını buradan görebilirsiniz. 

Sergiden sonra birkaç güzel kare için de ben kendime şans tanıdım. Zannetmiyorum ki güzel birşey çıkmış olsun. Bugün güzel bir malzeme bulamadım. Ama ocak ayında olmamıza rağmen havanın bu denli güzel olması, deniz kenarında yapmış olduğum yürüyüş ve deniz manzarasında Ayvalık tostu yiyip çay içmek bana o kadar iyi geldi ki anlatamam sizlere...

Bu arada bu etkinlikler sırasında devam etmekte olduğum fotoğrafçılık kursumu ekmek zorunda kaldım. Fotoğraf hocam arayıp kurs sonundaki sınavın bugün olduğunu söyledi. Giremeyeceğimi, Kuşadaası'nda olduğumu söyledim. Yarın belki hiçbir zaman giremeyeceğim.

En kötü ne olur? 
Sertifikayı alamam. 
Çok mu önemli? 
Hayır... :P

10 yorum:

  1. Ben de body worlds e gitmek istiyorum ama bir türlü fırsat bulamadım ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O, önüne serilmiyor, yaratılıyor.
      Bugün bunları yapmak yerine evde kös kös oturabilirdim de... ;)

      Sil
  2. Sanat kokan günleri severim:)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir gün gecirmissin. Cok güzel anlatmissin. Bir an bende sanki gezmis gibi oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Keşke sizler de olsaydınız da hep beraber gezebilseydik.. :)

      Sil
  4. Fotoğraf çekmeyi de, sergi gezmeyi de ben de çok severim. Amma 'de'li bir yorum oldu :)

    YanıtlaSil

Aklına ilk ne geliyorsa gözlerini kapat ve yaz...