9 Ara 2007

Şeytan ve terzi


Birgün şeytan yeryüzüne iner ve sökülen ceketini diktirmek için terziye gider. Kapıyı açar ve "Allah'ın şerri üstüne..." diye selamlar terziyi. Terzi de karşılık olarak "Senin de Allah'ın şerri üstüne..." diye cevap verir. Bunun üzerine terzi düşünür. Ben şeytanın selamını alarak ona iyilik etmiş oldum. Böylelikle günah işemiş oldum der kendi kendine. Şeytan terziye ceketini verir ve söküğü dikmesini ister. Terzi düşünür. Eğer ceketi dikerse şetana iyilik yapmış olacak ve bir daha günaha girmiş olacak. Ama ceketi dikmese bu kez başka terziye gidecek ve giderken şeytanın yapacağı kötülüklere neden olacağı için şeytana ortak olmuş olacak. Terzi ikileme düşer. Bunu farkeden şeytan "Eğer ceketimi dikmezsen şuanda psikolojik olarak durumu kötü olan bir kızın intahar etmesini sağlayacağım." der. Fakat terzi şeytanın bu dediğinin ne kadar doğru oluduğunu kestiremez. Ne yapacağını bilemez. En son kararını verir ve ceketi diker. Terzi ücret konusunda ne yapacağını bilmez. Ücret istese mi istemese mi? Eğer ücret talebinde bulunursa şeytanın vereceği parayı alarak onun lanetini de alabileceği için parayı almamayı düşünür. Ama almazsa bedavaya şetanın işini yapmış olacak ve bu şekilde ayrı bir günaha girecek. Bunu da farkeden şeytan "Sana dilediğin paranın 2 mislini veriyorum. eğer bunu kabul etmezsen başka terziye gideceğim." der. Terzi başka bir terziye de aynı sıkıntıları yaşatacağını bildiği için mecbur teklifini kabul eder. Parayı alır ve dikmiş olduğu ceketi verir. Ceketi alan şeytan kaç ile göz arasında yine ceketi aynı yerinden yırtar ve "Burası zaten hep yırtıktı..." der. Terzi olanlara şaşırır. Bütün bu yaptıklarının boşuna olduğunu farkeder. Şeytan gitmek üzereyken tekrar "Allah'ın şerri üstüne..." der. Terzi bu kez karşılık vermez. Karşılık vermeyince şeytan gitmekten vazgeçer ve terzi eğer selamını kabul etmezse dükkandan ayrılmayacağını farkeder. Dükkandan ayrılması için selamını kabul etmesi lazımdır. Kabul ederse heö kabul ettiği için günaha girecektir hem de dükkandan ayrıldıktan sonra diğer insanlara yapacağı kötlüklere sebep olduğu için günaha girecektir. Fakat yanında bulundurarak ayrı bir sıkıntıya düşmektedir...

Siz olsaydınız ne yapardınız?

2 yorum:

  1. ben şeytanı yanımda tutardım.
    bu sayede yeni günah tohumlar ekmesine engel olurdum. bu esnada benim gireceğim günahların ne olacağı hususuna gelince,
    siz değerli arkadaşlarım insanlara bu durumu haber vereceksiniz ve insan ların benim nezlimdde yapacakları "hayır" duaları sayesinde günahları nötürleyebileceğim, hatta belkide artıya geçeceğim (Allah'ın izniyle elbette). e hadi ne beklionuz
    başlayın duaya......

    YanıtlaSil
  2. tam olarak adını hatırlamasamda önemli bir zaat derki;ALLAH'IM beni o kadar büyük yap ve cehennemine koy ki benden dolayı kimse cehenneme giremesin:)ki benimde yaklaşımım bu olurdu ki iyiylik karşılıksızdır eğer güzel istenirse..ama unutmamak gerek ki biraz içeriğie dönelim kişilik bazında, çevremizde ceketini diktirmeye çalışan bir çok şahıs var aman dikkat şeytan bir tane olsa onu bağlamak için ben feda ederim kendimi feda ederim diye geçiyor içimden ama davulun sesi uzaktan hoş da gelebilir bilememki??aslında teomanın tersine kişisel bi şey bu aramda halletmem gereken herkesin şeytanı kendinde saklı???

    YanıtlaSil

Aklına ilk ne geliyorsa gözlerini kapat ve yaz...